Світові інновації у сфері G2C: весна, 2017


У даному есе – огляд ІТ-розробок, кейсів, порад лідерів думок у сфері G2C (Government to Citizen), які фігурували в новинах у березні – травні 2017 року.

electronics-1851218_1920

ІТ-РОЗРОБКИ. ЕКСПЕРИМЕНТИ.

Вест-Сакраменто та Санта Моніка (США) тестують мобільний додаток за моделлю Tinder, аби залучити громадян до участі в розвитку міста 

Березень, 2017

Міста демонтсрують один з підходів до розробки нового інструменту електронного залучення громадян – частково відтворити інтерфейс знайомого / популярного серед населення електронного сервісу або мобільного додатку. Вест-Сакраменто та Санта Моніка (США)  взяли за основу мобільний додаток для знайомств Tinder, та будуть створювати каталог міських проектів, які можна швидко переглядати, оцінювати, висловлювати зацікавленість.

Джерело: Government Technology

vote-2042580_960_720

Громадянам запропонували визначити критерії для кандидатів на посаду держслужбовця за допомогою різних інструментів електронної демократії

Березень, 2017

У місті Роанок (США, штат Вірджинія) створили Департамент у справах залучення громадян (Office Of Citizen Engagement), за ініціативи якого нещодавно розпочався цікавий процес.

У місті зараз обирають нового City Manager, а критерії для кандидатів на дану посаду визначає громадськість. Для дослідження громадської думки щодо ідеального City Manager використовують різні канали:
1) соціальні медіа, 2) е-опитування, 3) громадські слухання, 4) email листування.

Джерело: Roanoke Website

check-list-2304921_960_720

Нові опції на Facebook для зв’язку з урядовцями

Березень, 2017

Новий еДем функціонал у Фейсбуці – опція TownHall для зв’язку з представниками органів місцевої, регіональної та державної влади. Опція 100% є активною у США. Також планується додати опцію для зв’язку з урядовцями у стрічці новин (News Feed). Якщо автором публікації є народний обранець, громадяни- користувачі соціальної мережі, після лайку або репосту новини, зможуть отримати доступ до контактів (з’явиться кнопка contact) та одразу, наприклад, можна зателефонувати автору публікації.

Джерело: Business2Community

facebook-76536_960_720

еІдентифікація громадян за допомогою селфі під час електронного голосування 

Квітень, 2017

Такою є основна ідея нового мобільного додатку, який нещодавно презентували компанії Newsbeat та Smartmatic (Великобританія).

Аргументи “за”, які зазначені у статті:
1. Селфі-ідентифікація дозволить залучити більше молоді до участі в голосуванні
2. Паперова система голосування на виборах є застарілою, адже використовується з 1880 років та не змінюється. У той час як люди стали більш мобільними та потребують нових ІТ-рішень.
3. Люди активно використовують онлайн-банкінг, здійснюють онлайн-покупки, навіть укладають шлюби в електронному просторі. То ж, чому голосування залишається виключно оффлайн-процесом?!
4. У деяких країнах світу електронне голосування ефективно доповнює паперове. У Естонії голоси громадян на парламентських виборах, отримані е-шляхом, склали 30%. В США та Уганді на виборчих дільницях стоять “кабінки” для голосування (Touchscreen polling booths), що ідентифікують особу за відбитками пальців.

Аргументи “проти”, що мали місце в статті:
1. Паперове голосування є більш безпечним – “одна людина = один голос”. Паперове голосування гарантує те, що громадяни, зареєстровані на участь в голосуванні, матимуть можливість проголосувати.
2. Для введення електронного голосування мають бути вагомі причини та відповідне середовище. eVoting не завжди вирішує проблему залучення тих громадян, які не голосують.
3. У Франції призупинили електронне голосування громадянина, які перебували за кордоном. У Нідерландах відскановують бюлетені, а голоси підраховуються вручну.

Джерело: BBC UK

selfie-465563_960_720

Новий електронний сервіс Online checker tool для громадян у Великобританії 

Березень, 2017

Розробка нового еСервісу для громадян (online checker tool) у Великобританії- тематичний агрегатор інформації про 18 постачальників електроенергії з наступними можливостями:
– оплата рахунків, 
– оцінка якості наданих послуг (star rating),
– надсилання електронних зауважень постачальникам електроенергії, 
– порівняння постачальників електроенергії, зокрема їх гарантій щодо якості послуг, а також цінової політики, 
– контактна інформація для зв’язку.

Напередодні розробки еСервісу було визначено, що вартість послуги є найбільш вирішальним фактором під час вибору її постачальника. Тому, у полі для сплати рахунку є питання до громадян “Чи можна сплачувати менше? (Could I pay less?), а нижче надається інфа про доступні альтернативи з тарифними планами.

Джерело: Express UK

balance-2108022_960_720

КЕЙСИ

Портал відкритих даних від BBC: http://dataportal.bbcmediaaction.org

Нова ініціатива BBC у сфері розвитку відкритих даних – створення порталу відкритих даних про населення країн, що розвиваються. Є дані про 13 країн світу, сподобалась ідея створення такого порталу, адже відкриті дані дозволять дізнатись настрої людей у цих країнах, їх потреби, інтереси. 

12

Мобільний додаток Mapgea для активних громадян (Тайвань): http://www.mapgea.com

Інструмент для електронного залучення громадян у м. Тайбей (Тайвань) – мобільний додаток Mapgea (http://www.mapgea.com), що функціонує на основі відкритих даних та об’єднує громадян в режимі реального часу для вирішення завдань. У Mapgeа, завдяки open data, можна шукати місця для відпочинку, паркування, оренди велосипедів, а також разом повідомляти про переповнені мусорні баки або про наслідки тайфунів.

Для підтримки мобільного додатку є сторінка на FB (https://www.facebook.com/mapgeataipei/). Тут час від часу оприлюднюють reports (повідомлення), які надсилали громадяни за допомогою додатку, аби уряд був публічно відповідальним (“This way the government will be publicly responsible as well”). 3000 осіб завантажили додаток, 1500 – скористались ним, 900 осіб сформували спільноти (населення м. Тайбей – приблизно 2,7 млн осіб).

13980

Електронні консультації в Лондоні: https://consultation.hackney.gov.uk

Е-консультації в Лондоні (район Гекні – London Borough of Hackney).  В Гекні, починаючи з 2011 року, зростає кількість населення, виникли труднощі щодо забезпечення громадян доступним житлом. Тому, Hackney Council 27 березня 2017 року запустила електронну консультацію для обговорення нової житлової стратегії району.

Для проведення консультацій в них є Conslutation Hub і відповідна веб-платформа для пошуку консультацій за поштовим індексом, локацією, тематикою, ключовими словами.

Щодо нової консультації про доступне житло (посилання), то в Інтернет-просторі вона виглядає наступним чином:
1. Опис теми консультації (Overview)
2. Обгрунтування необхідності такої консультації (Why We Are Consulting)
3. Документ зі стратегією
4. Онлайн-опитування
5. Дата завершення консультації
6. Контактна інформація особи, що є відповідальною за проведення консультації
7. Загальна інформація про консультацію: сфера, цільова аудиторія (зазначено багато різних груп населння), цілі проведення (Interests)

Також сподобався спосіб звітування влади щодо проведених консультацій – на основі лозунгу “Ми спитали – Ви сказали – Ми зробили” ( “We Asked, You Said, We Did”).

1243

Досвід Парижа щодо розвитку е-участі громадян (citizen participation)

Джерело: Citiscope

У статті відзначили такі інструменти е-участі як Dans Ma Rue (http://www.paris.fr/dansmarue) – сервіс для отримання електронних зауважень від громадян, Imaginons Paris Demain (http://www.imaginons.paris) – платформа для е-консультацій щодо проектів у сфері урбаністики, Madame la Maire J’ai une Idéea (https://idee.paris.fr) – веб-сервіс для отримання е-пропозицій (digital suggestion box), портал для бюджету участі (https://budgetparticipatif.paris.fr/bp/) – 160 тисяч осіб голосували.

paris-2298320_960_720

ДУМКИ ЕКСПЕРТІВ

Про електронні сервіси протягом життя

Квітень, 2017

Прочитала інтерв’ю з Ken Wye, CEO компанії Crimson Logic (розробник ІТ-рішень в сфері е-урядування для 30 країн світу). Багато цікавих думок. Наприклад, теза про те, що електронні сервіси повинні супроводжувати громадянина протягом усього життя, з моменту народження. На порталах електронних державних послуг зазвичай спостерігається прив’язка до сфер суспільного життя (освіта, медицина тощо). Але, виходячи з наведеної тези, можлива й інша, додаткова класифікація – з прив’язкою до важливих персональних подій та етапів життя громадянина.

Джерело: Еnterprise Innovation

cycle-2145189_960_720

Про електронні сервіси в Японії 

Березень, 2017

25 березня в Японії відбувся форум, присвячений Civic Tech (технології для суспільства): http://civictechforum.jp/  Обговорювали майбутнє суспільно-орієнтованих технологій, розроблених громадським сектором (1), урядом (2), та приватним сектором (3).

Щодо секторів (2) та (3) виокремили наступні виклики:
– недостатня оптимізація електронних сервісів для громадян;
– забагато електронних сервісів – невпинно виникає та зникає велика кількість сервісів, і громадяни не мають можливості “enjoy innovation”.

Основним питанням стали “пробіли” (gap), які виникли між урядом + приватним сектором та населенням . Серед відповідей на ці виклики є ідея щодо всебічної підтримки civil hackers, які можуть швидко реагувати на проблеми спільнот та знаходити рішення.

Також були наступні міркування лідерів думок:

Akira Aso: “Треба створювати якомога простіші сервіси” ( “thoroughly simplified service”, “not advanced technology, but infinitely simple system”). “Технологічний прогрес є стрімким за характером, але донесення ідей щодо нових сервісів до людей – тривалий процес”.

Щодо сектору (1): сильною стороною сектору визначена щира мотивація (high purity motivation) та максимальна близькість до суспільних настроїв.

Kenichiro Fukushima розповідав про проект http://codeforkanazawa.org/ (ідея – шукати разом шляхи вирішення локальних проблем) та звернув увагу на такий виклик, як недостатня кількість engineers (напевно, маються на увазі ІТ-розробники), в команді проекту їх лише 20%, чого замало.
Як варіант, Kenichiro Fukushima запропонував звертатись до веб-ресурсів з відкритими вихідними кодами (open source community).

Джерело: Wired JP

japan-2077172_960_720.jpg

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s