Світові G2C інновації: літо, 2017

У даному есе – огляд зарубіжних ІТ-розробок, кейсів та наукових публікацій у сфері G2C (Government to Citizen) за червень – серпень 2017 року.

imac-606765_1280

ІТ-РОЗРОБКИ. КЕЙСИ

Американці активно спілкуються з урядовцями у Facebook за допомогою Town Hall 

Серпень, 2017

Town Hall – нова опція для зв’язку з чиновниками у Facebook, яку тестують у США з березня 2017 року.  Слідкую за новинами: чи сподобався новітній е-Дем інструмент громадянам (передісторія за посиланням). Влітку до Town Hall додали три нові опції:

1) біля імені урядовця відображається спеціальний значок (Constituent Badge), коли наводиш курсор бачиш інформацію, де саме він/вона працює. Урядовці, у свою чергу, бачать значки біля імен жителів “свого” району, міста або штату;

2) можна зазначити адресу проживання, тоді FB надаватиме інформацію про представників місцевих урядів та уряду штатів;

3) district targeting (районні спільноти) дозволяють спілкуватись чиновникам з громадянами напряму: наприклад, надіслати всім мешканцям району тематичний пост, оголошення або повідомлення;

4) під час виборів будуть активовані спеціальні Election Reminders, які нагадають виборцям про голосування

Відгуки щодо Town Hall різні: є дуже надихаючі, є песимістичні, є скептичні. Розробники сподіваються, що в майбутньому Town Hall буде популярним, і водночас зазначають про низький рівень поінформованості серед громадян. 

Результати щодо кількості користувачів: за місяць додатку вдалось залучити близько 1 млн активних громадян.

Почитати публікації за темою можна тут: Azcentral, TechCrunch, GLT

facebook-76536_960_720

Громадяни пропонують, як облаштувати дитячий майданчик у Сінгапурі

Липень, 2017

Зміст партисипативного дизайну полягає в ко-дизайні просторів шляхом співпраці громадян та чиновників. У кейсі Сінгапуру жителям району запропонували надати ідеї, як облаштувати дитячий майданчик. Міста, що активно використовують партисипативний дизайн: Гонконг, Бандунг, Тайбей, Нью-Йорк, Копенгаген.

Джерело: GovInsider

playground-2560993_960_720

Civi – асистент, який сам спілкується з органами влади

Червень, 2017

Прочитала про Civi, асистента або посередника для зв’язку громадян з представниками органів влади США. Офіційний веб-сайт розробкника є за посиланням. Ідея сервісу є наступною – якщо громадянин має бажання передати повідомлення представникам Конгресу, то він може скористатись послугами Civi-асистента.

Сервіс викликав хвилю обурень серед громадян, адже є такий нюанс – перші п’ять повідомлень передадуть безкоштовно, але наступні – за відповідну плату (6 calls for $4.99 a month; 13 calls for $9.99 a month; 21 calls for $14.99 a month). Плюс постає питання, якими будуть наслідки такої практики громадського “активізму”?!

Розробники сервісу гарантують, що повідомлення передадуть зазначеному адресату, навіть якщо для цього буде зроблено більше сотні спроб. Якщо все ж таки не вдасться, то повідомлення не зарахують як передане.

Цільова аудиторія сервісу, думаю, буде складатись з 3 основних груп користувачів: 1 (найбільша група) – зайняті люди, які бажають заощадити час, 2) активісти, які намагались вийти на зв’язок з представниками влади самостійно, але, за певних причин, результат виявився негативним, 3) дослідники, які будуть тестувати інновацію та використають 5 безкоштовних спроб. PS. Цікавий кейс, додаю до колекції. Цікаво дізнатись, чи буде успішним та затребуваним Civi?!

Джерело: Vox

display-dummy-915135_960_720

Громадяни розподіляють грантові кошти для розвитку паркової зони

У Ніагара-Фоллс (англ. City of Niagara Falls, місто у провінції Онтаріо у Канаді) громадянам запропонували долучитись до розподілу грантових коштів. Niagara Falls Community Development отримав грант для покращення міських парків, та планує провести дві консультації з громадськістю, аби заслухати ідеї щодо розвитку парків. Для PRу громадського бюджету створили веб-сайт, а саму ініціативу назвали PB360 (pb означає громадський бюджет, а 360 – 360 тис. дол. для розвитку парків).

Нещодавно кейс висвітлили у ЗМІ (онлайн-видання WnyPapers). Тут зазначено, що у серпні, на основі результатів проведених консультацій, планують зробити бюлетені, де будуть враховані отримані від громадян пропозиції. У місті відбуватиметься голосування. На пропозиції, що отримують найбільшу кількість голосів, будуть виділені кошти з гранту.

Джерело: WnyPapers

trees-918826_960_720

Корисні Applets для електронних активістів

Червень, 2017

Applets for Activism – нова розробка від компанії IFTTT. Applets = міні-програми, але в даному випадку, – можливості для зручного отримання корисної інформації про життя міста або країни.

Це новий формат, адже 1) відкривається перелік можливостей, 2) треба зробити лише один клік, аби ними скористатись, 3) інформація автоматично надходить в улюблений мобільний додаток (наприклад, публікації на Google Диск, історії в Pocket, розсилка колегам від Вашого імені у Slack, ін.) Перелік доступних Applets саме для громадських активістів поки що невеликий (всього – 21). Але тут є статистика для кожного Applet – можна побачити, скільки людей отримує відповідну інформацію. 

Про Applets пишуть FastCompany, як про легкий спосіб залучення громадян до отримання новин про країну та взаємодії з представниками органів влади.

Джерело: FastCompany

Снимока

Громадяни створюють онлайн-карти для боротьби з москітами у Гонгконзі

Червень, 2017

У Гонгконзі, аби побороти небезпечних москітів, створили спеціальний мобільний додаток Mosquito Alert app. Відкритих даних зі статистикою про москітів недостатньо, тому джерелом інформації будуть повідомлення громадян. Все, що треба – якщо хтось побачить москітів, треба встигти їх сфотографувати, зазначити локацію. Таким чином, створюється база даних фотографій з москітами, модератори мобільного додатку аналізують потоки інформації, дізнаються, які види москітів й де переважають.

Джерело: SCMP

the-mosquito-1499799_960_720

НАУКОВІ ПУБЛІКАЦІЇ

Про штучний інтелект у сфері надання електронних послуг

Стаття (серпень, 2017) від Hila Mehr. Багато реальних кейсів. Чатботи, асистенти, розумні автовідповідачі на скарги громадян, або на 10 000 запитів для 16 електронних сервісів. У статті також є роздуми, які виклики допоможе подолати штучний інтелект у сфері надання електронних послуг.

Джерело: Harvard.edu

smart-watch-821567_960_720

Про індикатори рівня залучення громадян до політичних процесів

Знайшла цікаву статтю, де представлений ряд індикаторів для оцінки залучення громадян до політичних процесів (на прикладі Канади). Класичний показник для оцінки політичної активності – участь у виборах. В Канаді кількість бажаючих проголосувати поступово зменшується ще з 1993. У 2015 явка громадян на виборчих дільницях – 68,3%.

Але, зазначає автор статті, явка виборців – не єдиний важливий показник, адже громадяни ходять на вибори лише раз на чотири роки. Аналітичний центр Samara у дослідженні Democracy 360 за 2017 бере до уваги наступні показники:

  • формальна політична активність: членство у політичних партіях, участь у політичних заходах, фінансова допомога політпартіям, волонтерство у виборчих кампаніях, виступи з публічними промовами. У таких активностях задіяні 38% канадців.
  • зацікавленість політикою в країні: розмови з близькими та друзями про політику, пошук тематичної інформації, слідкування за політиками в соціальних мережах. У таких активностях беруть участь 67% канадців.
  • участь у новітніх формах політичної активності: голосування за петиції, бойкотування продуктів (68% канадців) + волонтерство, благодійні справи, об’єднання у спільноти (долучення до організацій) для вирішення суспільно важливих проблем (88% канадців).

Цитую автора: “Canadians are civic-minded. They’re willing to invest both their time and money into their communities and the charities they believe in”.

Джерело: WinnipegFreePress

group-1825509_960_720

Advertisements

One thought on “Світові G2C інновації: літо, 2017

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s